Escape Room

We wtorek 22.11.2016 r. klasa IV A zrealizowała ostatni etap swojego projektu bibliotecznego zainspirowanego książką Jamesa Dashnera „Więzień Labiryntu”. Uczniowie chcieli się przekonać na własnej skórze, jak zachowują się osoby w sytuacjach stresujących, gdy trzeba podejmować szybkie decyzje, które mają zadecydować o ich dalszym losie. W tym celu klasa IV A oraz kilku gości wybrali się do Escape Roomu „Quest Cage” w Katowicach.

Escape Room jest grą logiczną w realnym świecie, w której z widza stajemy się bohaterem zagadki. Gra rozpoczyna się zamknięciem graczy w pokoju pełnym różnych rekwizytów, zagadek logicznych, szyfrów i mini gier zręcznościowych. Pokój trzeba dokładnie przeszukać, wykorzystać znalezione przedmioty i rozwiązać zagadki tak, aby w ostateczności wyjść z pokoju!

Oto z jakimi problemami zmagali się nasi uczniowie:

  • Sherlock's Room – Szkolni detektywi byli jedyną nadzieją Sherlocka, który został schwytany podczas rozwiązywania sprawy uprowadzenia sławnych osobistości, a jego życiu groziło niebezpieczeństwo. Detektywi musieli analizować poszlaki i odnaleźć dowody, które pozwoliłyby ująć sprawców. A sprawcy… byli już w drodze do mieszkania, w którym prowadzono śledztwo gdyż chcieli je spalić, żeby uniemożliwić rozwiązanie zagadki – oj nasi detektywi prawie poszli z dymem…
  • REAKTOR 404: Powrót Atomu – Po wojnie nuklearnej, nieliczni ocaleni ludzie zostali zmuszeni do życia w schronach przeciwatomowych. Niestety nawet po 100 latach liczniki Geigera wskazują na śmiertelny poziom promieniowania, co uniemożliwia opuszczanie bunkrów. Ponieważ podziemny kompleks się rozrasta i wymaga coraz więcej energii do jego zasilania, mieszkańcy schronu stanęli przed poważnym zadaniem naprawy reaktora, który w każdej chwili mógł spowodować ich napromieniowanie – w najbliższym czasie kilku uczestników gry będzie oświetlać korytarze szkolne.
  • Łódź Podwodna – Nad światem zawisło widmo powagi, rozrywka wszelkiej natury została zakazana. Ale jak wiadomo, człowiek nie może żyć bez uśmiechu, dlatego powstał „drugi obieg”. Załoga łodzi podwodnej miała za zadanie przemycenie jedynej ocalałej kopii zakazanego filmu, niestety coś poszło nie tak i łódź podwodna napotkała na liczne problemy. Na szczęście kapitan i załoga świetnie się znali na swojej robocie i zakończyli misję sukcesem.
  • Strych Szalonego Alchemika – marzeniem każdego alchemika było stworzenie kamienia filozoficznego, który miał zapewnić bogactwo i nieśmiertelność. Dotyczyło to także Szalonego Alchemika, który był gotowy na wszystko, byle tylko osiągnąć swój cel. W swym szaleństwie postradał on nie tylko zmysły, ale i duszę. Nasi poszukiwacze przygód musieli rozwiązać zagadkę strasznego strychu i sami o mały włos nie stali się składnikiem magicznej mikstury… brrr.

Jeśli zatem chcecie sprawdzić się w niespodziewanych sytuacjach, klasa VIA gorąco poleca gry typu Escape Room.